Jak mierza od rantu, to wiedza w czym rzecz. Jak nie wiedza to mierza od ziemii, ale zgodzili sie z moimi argumentami, ze to glupi sposob i uznalizmy, ze ten z ELSY jest dobry
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez pugoZamieszczone przez Prezes52pugo, a już Ci wymienili? Jest jakaś poprawa? U mnie nie jest jeszcze najgorzej jak jade sam ale kiedyś lechałem na lotnisko z pełnym stanem (5osób) + 5 podręcznych walizek i miałem uczucie jak bym motorówką zasuwał przód w górze dupa siadła :szeroki_usmiech
Może będziesz pierwszym chętnym, który zawalczy ?? Może nie jest za późno?Ku przestrodze-szalony ponton
https://www.youtube.com/watch?v=CV1jr7nl53s
Komentarz
-
-
Widzę że koledzy w dalszym ciagu się bujają z ASO w sprawie springów... mi pół roku temu dołożyli wspomagające MAD i trzyma normę 390mm Przejechałem na nich 6tkm.3 dni temu mierzyłem (z 1/2 PB I FULL LPG) więc narazie jestem zadowolony. A to niby pismo co oni maja to jest jakaś paranoja.!!! To co próbują nam wmówić że jak ktoś przejechał 11tkm to wybił tak springi że nie nadają się do reklamacji???? To co to za springi które wytrzymują 10 tkm???
Komentarz
-
-
EBP, ja jutro jade na pomiar nie mam gazu mierzyłem dziś pod domem wychodzi mi tył ok.375mm zobaczymy jak jutro im wyjdzie czy zdołam coś wskurać jak dostane odmowe bedziemy działać auto zaczyna 4 miesiąc wiec w miare młode przebieg tez symboliczny 3500km
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Mam założone wspomagające. Na oryginalnych sprężynach była wysokość 360mm, po dołożeniu wspomagających jest 390, ale w prawym kole słychać coraz głośniejsze stuki. Wydaje mi się, że sprężyna wspomagająca przegina się i uderza w sprężynę oryginalną, lub odrywa się z mocowania po jeździe na nierównościach. Zastanawiam się czemu tylko z jednej strony to słychać. Spróbuję wsadzić kawałek gumy rozdzielającej sprężyny i jeżeli to nie pomoże to również pod mocowanie górne które jest z wahliwe i wykonane z twardego tworzywa. Chyba wszystkie śruby przy dołożeniu wspomagaczy dokręcili, całe zawieszenie jest teraz tak zapiaszczone że nie będę tego sprawdzał.
Komentarz
-
-
Moim zdaniem pismo z VGP nie powinno nas interesować bo dla nas gwarantem jest Dealer a nie VGP (SAP) co zresztą mi napisali w piśmie kiedy z nimi korespondowałem. To pismo nie jest do nas. SAP po prostu powiedział dealerom : włozyliście gaz to trzeba było zamówić/założyć klientowi twardsze sprężyny, a teraz prześwit to wasz problem i Ty dealerze teraz woź się ze swoim klientem, my jako SAP mamy to w ... Tak sobie teraz myślę - dlaczego SAP kazał ważyć auta ? - Bo SAP nie wsadzał gazu tylko wyprodukował surową Skodę więc chciał poznać wagę końcową auta i dobrac do niej spreżyny.
Dealer jak mu wygodnie to pokazuje pisma z SAP a jak nie to mówi że korespodnencja jest poufna. Dla tych którym dealer odmówił przyjęcia do serwisu czy tez odesłał do kierownika itp. - ja bym od razu złożył pismo z żądaniem przyjęcia do serwisu w sekretariacie dealera, wziął potwierdzenie przyjęcia na kopii i czekał na odpowiedź. Niestety - widać że Ci którzy uwierzyli na słowo że dealer sprawdzi prześwit przy najbliższym przeglądzie stali sie ofiarą swej uczciwości - nie mają teraz tego w papierach i mogą mieć trochę pod górkę..
A co do odpowiedzi z UOKIK hmm urzędnicy robią wszystko żeby nic nie robić . Aż ręcę świerzbią bo możnaby UOKIKowi odpowiedzieć na te kłamstwa i że problem nie dotyczy kolegi EBP tylko tak na oko jeszcze kilkuset aut jeżeli nie więcej a dupsko siada nawet gdy auto wyjedzie z serwisu z nowymi twardszymi BE cz BF. Z tego co czytałem kilku z nas ma w papierach, że zaraz po wyjechaniu z serwisu na twardszych springach i tak prześwit nie był OK ...Uff to tyle
Komentarz
-
-
marcin91860, kolego ja nie mam gazu a pomiar mi wyszedł po 3 miesiącach eksploatacji 370mm dziś byłem w ASO czekam na decyzje wiec wynika z tego że to nie dotyczy tylko aut z gazem ale wszystkich TOURów
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
lu5asz, w wiekszości dupa siedzi tylko ludzie nie bardzo na to zwracaja uwagi ja też pewnie bym nic nie działał gdzyby nie lektura na OCP na pierwszy rzuta oka nie widać zbyt tego problemu dopiero trzeba pomierzyć albo załadować auto na maxa wtedy odczuwa się ten dyskonfort
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Prezes52 ja wiem że to nie dotyczy tylko gazu - wałkowane było wcześniej wiele razy że siedzą wszystkie auta, FL-ki,kombi,HB,diesle,benzyna - ja tylko odniosłem się do pisma SAP gdzie dla gazowników urządzili taką "promocję" - 6 miesięcy gwarancji. Oczywiście że większość jeździ i jest nieświadoma - przecież siedzą w środku jak jadą załadowani a widok czasami jest dramatyczny. Sam mam parę zdjęć jak wiozę 3 zgrzewki wody w bagażniku, żonę i 2 dzieci a auto ledwo wisi nad jezdnią - i to po paru tys. km po wyjechaniu z salonu. Poza tym mam też zdjęcie auta tuż po założeniu gazu i jak się przyjrzeć to z całkiem pustymi zbiornikami też nie było za wysoko...
Komentarz
-
-
marcin91860, dlatego trzeba zacząć walczyć o swoje to co zrobili z tym pismem to nadaje sie do TV :szeroki_usmiech
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Moim zdaniem SAP zrobił dobrze pisząc dealerom, że nie bierze odpowiedzialności za ich partactwo. Bo z jakiej paki SAP ma płacić za ich błędy. Dla mnie to oznacza tylko tyle, że dealer ma płacić za naprawę.
Jeżeli dealer montuje instalację LPG powinien on także przewidzieć większe obciążenie tyłu i w cenie montażu (niemałej) dokonać jego modyfikacji.
Natomiast my jako użytkownicy końcowi powinniśmy żądać uznania roszczeń od dealera, bo to on nam domontowywał instalację, która (w większości przypadków) spowodowała niezgodny ze specyfikacją prześwit. Jeśli dealer nie uzna gwarancji mamy jeszcze prawo do żądania naprawy z tytułu niezgodności towaru z umową tzn, sprzedając nam auto dealer sprzedał nam auto o określonej specyfikacji (min. prześwit) jeśli prześwit jest inny mamy prawo żądać doprowadzenia auta do stanu zgodnego ze specyfikacją.
Niestety niebawem sam się pewnie przekonam...
druga wymiana w ganinex i tylko 386mm (zaraz po wymianie...)
Komentarz
-
-
Jest jeszcze kwestia aut bez gazu i diesli z siedzącymi sprężynami :?:
Czekamy na wypowiedzi userów z takimi autami, którzy załatwiali lub będą załatwiali tą sprawę :!: W myśl przytoczonego pisma o ograniczeniach terminu i przebiegu.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuJest jeszcze kwestia aut bez gazu i diesli z siedzącymi sprężynami :?:
Czekamy na wypowiedzi userów z takimi autami, którzy załatwiali lub będą załatwiali tą sprawę :!: W myśl przytoczonego pisma o ograniczeniach terminu i przebiegu.
Komentarz
-
-
endryu, ja nie mam gazu i zgłosiłem usterkę byłem na pomiarach w czwartek czekam na decyzje SAP z tym ze moje auto ma dopiero 4 miesiąc i 3500 przebiegu więc mieszczę się w wytycznych z pisma jak bede ponownie w ASO podpytam czy to pismo dodtyczy wszystkich aut czy tylko tych z gazem
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Napisałem do SAP w sprawie skróconej gwarancji na sprężyny i oto co mi odpisali:
Witam,
Chciałem się dowiedzieć o gwarancję na auto skoda octavia 2 tour z LPG. W serwisie Skoda w sosnowcu poinformowano mnie, że na tylne (tylko tylne) sprężyny w octavia tour z LPG SAP zmienił zasady gwarancji i udziela jej tylko na 6 miesięcy lub 10 tyś km. Czy tak jest naprawdę i jak to się ma do 2 letniej gwarancji oraz do ustawy konsumenckiej? Przy wyborze auta z LPG sugerowałem się zachowaniem pełnej gwarancji na auto, stąd taka zmiana stanowiska bardzo by mnie zdziwiła...
Po ostatniej wymianie sprężyn auto podniosło sie jedynie o 6 mm (386 mm) zatem przekracza minimalną normę jedynie o 2 mm...
Odpowiedź ©koda Info [2013-02-11 16:19:13]
Szanowny Panie.
W tym aspekcie, warunki gwarancji samochodów Skoda Auto nie zmieniły się od kilku lat. Tak dawniej, jaki i obecnie, zużycie eksploatacyjne części zamiennych nie wchodzi w zakres odpowiedzialności Gwaranta.
Z wyrazami szacunku,
Zespół ©koda INFO
odpisałem czy to normalne że sprężyny siadają po 2 miesiącach od wymiany... czekam na odpowiedź.
asekuracyjnie napisałem do uokik i rzecznika konsumentów oraz federacji konsumentów, jak zbiorę odpowiedzi to może i do tvn je pośle...
Komentarz
-
-
czyli zaczynaja sobie leciec z tym w ciula...teraz takie argumenty. to co odpisali wogolenie nie wyjasnilo twojego zapytania. moim zdaniem czesciowo maja racje jezeli brak prawidlowego przeswitu pojawial by sie z czasem. natomiat w przypadku tych sprezyn jest od razu wiec jest to wada fabryczna. i w tym jest zasadnicza roznica. jak ja wymienialem w ubiegle wakacje (po jakis 3-4kkm) nie bylo z tym problemu, ale widac serwisy, a moze i sap chce uciac ten problem w jedyny "normalny " dla nich sposob.
Komentarz
-
-
A kto z kolegów ma BF i wspomagacze? Jak taki układ wygląda?Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Szkoda że nie znam niemieckiego bo napisał bym odpowiedni list do centrali V.A.G. Myślę że moglibyśmy się zdziwić jakby zareagowali jak polski "importer" oszukuje ludzi i szkodzi marce.
Ja na pewno przez 6 miesięcy nie zrobię nawet 2 tyś km a i tak mi po tym czasie nie uznają reklamacji... nawet głupia (według wielu) firma na f się tak nie zachowuje...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adamskyodpisałem czy to normalne że sprężyny siadają po 2 miesiącach od wymiany... czekam na odpowiedź.
Reklamowana przez Pana usterka jest wynikiem zużycia eksploatacyjnego (obciążanie pojazdu dość dużym bagażem, holowanie przyczepy, częsta jazda po drogach gruntowych itp.), a w myśl Warunków gwarancji, tego typu uszkodzenia stanowią koszt Posiadacza pojazdu.
Komentarz
-
-
adamsky, podaj namiary na SAP pisałeś emilka czy normalny list? Też chętnie ich zapytam o te sprężyny z tym że ja nie mam gazu a auto już siedzi poniżej normy
[ Dodano: Pon 11 Lut, 13 20:44 ]
może trzeba ich zasypać takimi zapytaniami zrobić akcje wysyłamy zapytania do SAP
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Prezes52adamsky, podaj namiary na SAP pisałeś emilka czy normalny list? Też chętnie ich zapytam o te sprężyny z tym że ja nie mam gazu a auto już siedzi poniżej normy
[ Dodano: Pon 11 Lut, 13 20:44 ]
może trzeba ich zasypać takimi zapytaniami zrobić akcje wysyłamy zapytania do SAP
Komentarz
-
Komentarz